12 december 2012

Working 9 to 5

Lovade ju att skriva om min stora livsgärning. Att krossa patriarkatet.
Och så här gör jag: Jag vaknar på morgonen. Äter en stadig frukost bestående av havregrynsgröt med sylt och sojamjölk, fyra hummusmackor, en skål soygurt och flingor, kaffe, te, juice och en näve vitaminer. Vill inte riskera att drabbas av barbiesmalhets-hets och dessutom krävs energi om en ska orka motarbeta strukturella orättvisor. Efter frukosten kammar jag mitt armhålehår och sminkar mig omsorgsfullt. En krigsmålning av mensblod är både fashionabelt och funktionellt. Därefter ringer jag mina medsystrar för att planera dagens aktivistande. Vi är naturligtvis lesbiska hela bunten. Förmiddagen ägnar vi åt att sparka random män på kuken. När det är dags att äta lunch har någon den goda smaken att läsa högt ur bibeln, dvs SCUM-manifestet. Under eftermiddagen delar vi in oss i två grupper. Min grupp skapar ordning och oreda i klädaffärerna eftersom de felaktigt fått för sig att kläder ska delas upp efter kön. Den andra gruppen undervisar biokärnfamiljer om att deras heteronormativa livsstil är skadlig för personer i deras närhet. När dagen börjar gå mot sitt slut sammanstrålar systerskapet och hurrar trefaldigt för våra insatser. Nu återstår bara att störta regeringen, eliminera det ekonomiska systemet, införa total automatisering och förstöra det manliga könet. Det fortsätter vi med imorgon. Innan jag somnar ger jag mig själv lite kvalitetstid med högerhanden. Mina fantasier handlar om en trekant med Butler och de Beauvoir. de Beauvoir viskar:
- Den manliga njutningen stiger som en pil; när den når en viss tröskel fullbordas den och dör abrupt i orgasmen; den sexuella aktens struktur är ändlig och diskontinuerlig. Den kvinnliga njutningen strålar ut i hela kroppen, den är inte alltid koncentrerad till genitalierna; till och med de vaginala sammandragningarna utgör snarare ett system av vågor som rytmiskt föds, utplånas och återkommer än en riktig orgasm; ibland når de en höjdpunkt för att därefter bli mer diffusa och smälta bort utan att någonsin helt dö ut. Det faktum att inget bestämt slutmål är uppsatt innebär att njutningen är inställd på oändligheten.
Och med det låter jag den här dagen klinga ut.

1 kommentar: