16 februari 2013

Re: Hej Radar Magazine!

Angående föregående fick jag ett snabbt svar om att bilden skulle tas ner. Bra att veta att Arga Konsumenten Mailar faktiskt kan påverka. (Nu är bilden visserligen fortfarande kvar men vi får hoppas på att de håller vad de lovat.)

Det kanske tycks löjligt av mig att hetsa upp mig över minsta småsak, bloggvärlden, och internetvärlden i stort, är fylld av sexism och annan skit så det är ett omöjligt projekt att kritisera allt. Jag tycker dock att det finns en skillnad mellan enskilda bloggare (de som bloggar på större bloggplattformer) och de som bloggar för en nättidning/sajt. De senare blir ansikte utåt och bärare av sajtens värderingar. "Vi är här för att upplysa och informera", menar Radar Magazine. Vilken betydelse får då bilden i inlägget av Daniel Jouseff? Det enda den bidrar till är att cementera kvinnors passiva underordning och knullbarhet. Inte så upplyst alls, vill jag mena.

Anyways, bra med en sajt som kan ta kritik och reagerar snabbt. Jag vill också passa på att säga att det är fritt fram att kopiera och/eller modifiera de mail vi publicerar här på Diamantfabriken för att skicka till andra sajter, forum och företag. Låt oss sprida oss som frön på en maskrosboll. Eller något.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar